REGULAMIN MOBILNOŚCI W PROJEKCIE
ERASMUS + 2015-2017
„The same English, different minds” – „Ten sam angielski, różne umysły”
Szkoła Podstawowa Nr 17 Mistrzostwa Sportowego im. Stanisława Ligonia w Żorach
§ 1.
Niniejszy regulamin określa zasady mobilności uczestników projektu pt.: „The same English, different minds" , który jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach sektora edukacji szkolnej, partnerstwa strategicznego – współpraca szkół w programie Erasmus +.
§ 2.
Informacje o mobilnościach w projekcie:
Projekt obejmuje współpracę partnerskich szkół, tj. Szkoły Podstawowej Nr 17 Mistrzostwa Sportowego im. Stanisława Ligonia w Żorach oraz Szkoły C.E.I.P. w Monzon z Hiszpanii.
W ramach projektu planuje się 4 mobilności jego uczestników:
listopad 2015 – wizyta nauczycieli hiszpańskich w Polsce,
kwiecień 2016 – wyjazd grupy uczniów wraz z opiekunami do szkoły partnerskiej w Hiszpanii,
wrzesień 2016 – wyjazd koordynatorów projektu do szkoły partnerskiej w Hiszpanii,
kwiecień 2017 – wizyta grupy uczniów hiszpańskich wraz z opiekunami w Polsce.
Program pokrywa wszelkie koszty związane z mobilnościami.
§ 3.
Kryteria brane pod uwagę przy wyborze uczniów do wyjazdu do szkoły partnerskiej:
Regularne uczęszczanie na zajęcia, na których realizowane są zadania związane
z projektem.
Sumienne i terminowe wypełnianie przydzielonych zadań związanych z projektem.
Posiadanie wzorowego zachowania oraz bardzo dobrych ocen.
Posiadanie specyficznych umiejętności personalnych, takich jak komunikatywność, otwartość (obserwacja podczas wideokonferencji z uczniami ze szkoły partnerskiej).
Posiadanie zasobu słownictwa pozwalającego na komunikowanie się na poziomie
co najmniej podstawowym w języku angielskim (pozytywny wynik testu sprawdzającego).
Deklaracja goszczenia w swoim domu ucznia z hiszpańskiej szkoły.
Pozostałe postanowienia:
• Ostateczną decyzję dotyczącą wyboru uczniów do wyjazdu podejmuje zespół rekrutacyjny w składzie: przedstawiciel Dyrekcji szkoły, koordynator projektu oraz nauczyciele zaangażowani w prace projektowe.
• W sytuacji, gdy zgłosi się więcej uczniów spełniających wyżej wymienione wymagania zostanie utworzona grupa rezerwowa.
• W razie problemu z wyborem uczestników wyjazdu, zostanie przeprowadzone losowanie.
• Jeśli któryś z uczniów zakwalifikowanych do wyjazdu zrezygnuje, na jego miejsce zostaje wybrany uczeń z grupy rezerwowej.
• Rodzic/opiekun prawny podpisując zgodę na udział dziecka w wyjeździe zagranicznym, w razie nieuzasadnionej rezygnacji dziecka z wyjazdu, zobowiązuje się pokryć koszty wynikające ze zmiany danych w bilecie lotniczym. Podobnie w przypadku odmowy goszczenia ucznia z Hiszpanii rodzice ponoszą koszty zakwaterowania i wyżywienia dziecka w hotelu.
• Inne sytuacje problemowe nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez Dyrekcję szkoły oraz nauczycieli koordynujących projekt.
§4
Sprawy organizacyjne wyjazdu:
Rodzice/prawni opiekunowie ucznia wyrażają zgodę na wyjazd w oświadczeniu i podpisują wszelkie zgody i regulaminy związane z wyjazdem.
Uczeń jest zobowiązany do dostarczenia kompletu dokumentów w terminie określonym przez koordynatora oraz do pisemnego potwierdzenia zapoznania się z regulaminem uczestnictwa w wyjeździe.
Wycieczka organizowana jest zgodnie z zaleceniami Kuratorium Oświaty w Katowicach oraz obowiązującymi regulaminami wewnątrzszkolnymi.
Przed wyjazdem organizowane jest spotkanie z rodzicami/opiekunami prawnymi uczniów wyjeżdżających, które ma na celu przekazanie niezbędnych informacji związanych z podróżą i pobytem za granicą.
W przypadku rezygnacji z wyjazdu bez podania istotnej przyczyny rodzice/prawni opiekunowie ucznia pokrywają koszty związane z wydatkami poniesionymi na organizację wyjazdu.
§5
Regulamin wycieczki:
Uczestnicy wyjazdu stawiają się punktualnie o wyznaczonej godzinie na ustalone miejsce zbiórki.
Rodzice/opiekunowie prawni odpowiadają za dowóz uczestnika na wyznaczone przez organizatora miejsce zbiórki w dniu wyjazdu i bezzwłoczny odbiór w dniu powrotu.
Uczestnicy wyjazdu są zobowiązani do bezwzględnego przestrzegania poleceń koordynatorów i opiekunów polskich i hiszpańskich.
Każdy uczestnik podlega zakazowi oddalania się od grupy.
Uczestnicy wyjazdu dostosowują się do ustalonego programu i rozkładu czasowego dnia.
Uczestnicy wyjazdu przestrzegają przepisów bezpieczeństwa w trakcie podróży samolotem oraz podczas pobytu w Hiszpanii.
Podczas korzystania z gościny rodzin przyjmujących, uczniowie nie mogą samodzielnie opuszczać miejsca zamieszkania; powinni zgłaszać rodzicom goszczącym i opiekunom wymiany wszelkie problemy; dostosować się do zasad i wymogów panujących w domu gospodarzy.
Każdy uczestnik zobowiązany jest dbać o swój bagaż, pieniądze, przedmioty wartościowe oraz wyposażenie miejsca, w którym przebywa.
Nauczyciele nie ponoszą odpowiedzialności za zgubienie pieniędzy oraz zgubienie lub zniszczenie przedmiotów wartościowych zabranych na wyjazd.
Obowiązkiem każdego uczestnika jest kulturalne zachowanie, dbanie o dobre imię szkoły i kraju. Uczestnicy nie naruszają godności uczestników reprezentujących szkołę partnerską.
Uczestnicy wyjazdu podlegają regulaminowi od momentu zbiórki przed wyjazdem do momentu zakończenia wyjazdu.
W przypadku złamania ustalonych reguł, zostaną zastosowane kary przewidziane w statucie szkoły. Uczeń może zostać również wykluczony z dalszego udziału w projekcie.
Wszelkie kwestie nie ujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez dyrektora szkoły i koordynatorów projektu.
ZASADY REKRUTACJI UCZESTNIKÓW PROJEKTU
ERASMUS + 2015-2017
„The same English, different minds” – „Ten sam angielski, różne umysły”
Szkoła Podstawowa Nr 17 Mistrzostwa Sportowego im. Stanisława Ligonia w Żorach
§ 1.
Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji uczestników projektu pt.: „The same English, different minds" , który jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach sektora edukacji szkolnej, partnerstwa strategicznego – współpraca szkół w programie Erasmus +.
§ 2.
Informacje o projekcie:
Projekt realizowany jest w Szkole Podstawowej Nr 17 Mistrzostwa Sportowego im. Stanisława Ligonia w Żorach w okresie 1.09.2015 – 31.08.2017.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską i jest realizowany w ramach programu partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej – współpraca szkół programu Erasmus +.
Projekt skierowany jest do uczniów klas V (w 2015-2016) i VI (w 2016-2017).
Projekt obejmuje współpracę partnerskich szkół, tj. Szkoły Podstawowej Nr 17 Mistrzostwa Sportowego im. Stanisława Ligonia w Żorach oraz Szkoły C.E.I.P. w Monzón z Hiszpanii.
§ 3.
Zasady wstępnego wyboru uczestników projektu:
Rekrutacja uczniów mających wziąć udział w pracach projektowych prowadzona będzie we wrześniu 2015 r. przez nauczycieli języka angielskiego.
Nauczyciele języka angielskiego wybierają uczniów z klas piątych (po wyrażeniu ich zgody) do udziału w zajęciach Erasmus+.
Kryteria brane pod uwagę przy wyborze uczniów do udziału w zajęciach w ramach projektu:
chęć ucznia do udziału w projekcie
bardzo dobra lub wzorowa ocena z zachowania oraz posiadanie bardzo dobrych ocen z przedmiotów szkolnych
znajomość języka angielskiego na poziomie podstawowym, pozwalającym na komunikowanie się w ramach elementarnych wyrażeń i struktur językowych
posiadanie specyficznych umiejętności personalnych, tj. komunikatywność, otwartość, kreatywność, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych, umiejętność współpracy z rówieśnikami
zaangażowanie w życie szkoły, poprzez udział w akademiach, przedstawieniach, występach szkolnych i poza szkolnych
aktywny udział w zajęciach z języka angielskiego
Zespół rekrutacyjny, w składzie: nauczyciele koordynujący oraz dyrektor szkoły, zastrzegają sobie prawo do ostatecznej decyzji dotyczącej wyboru uczniów do udziału w pracach projektowych.
Rodzice/prawni opiekunowie ucznia, który spełnia wymienione powyżej kryteria po zapoznaniu się z projektem wyrażają pisemną zgodę na udział dziecka w projekcie i przetwarzanie danych osobowych w związku z działaniami dotyczącymi projektu.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com