REGULAMIN                                     uczestnictwa w projekcie               "The same English, different minds"

 

REGULAMIN MOBILNOŚCI W PROJEKCIE

 

ERASMUS + 2015-2017

 

The same English, different minds” – „Ten sam angielski, różne umysły”

 

Szkoła Podstawowa Nr 17 Mistrzostwa Sportowego im. Stanisława Ligonia w Żorach

 

 

 

§ 1.

 

Niniejszy regulamin określa zasady mobilności uczestników projektu pt.: „The same English, different minds" , który jest współfinansowany  przez Unię Europejską w ramach sektora edukacji szkolnej, partnerstwa strategicznego – współpraca szkół w programie Erasmus +.

 



 

§ 2.

 

Informacje o mobilnościach w projekcie:

 

  1. Projekt obejmuje współpracę partnerskich szkół, tj. Szkoły Podstawowej Nr 17 Mistrzostwa Sportowego im. Stanisława Ligonia w Żorach oraz Szkoły C.E.I.P. w  Monzon z Hiszpanii.

  2. W ramach projektu planuje się 4 mobilności jego uczestników:

 

  • listopad 2015 – wizyta nauczycieli hiszpańskich w Polsce,

  • kwiecień 2016 – wyjazd grupy uczniów wraz z opiekunami do szkoły partnerskiej w Hiszpanii,

  • wrzesień 2016 – wyjazd koordynatorów projektu do szkoły partnerskiej w Hiszpanii,

  • kwiecień 2017 – wizyta grupy uczniów hiszpańskich wraz z opiekunami w Polsce.

 

  1. Program pokrywa wszelkie koszty związane z mobilnościami.

 



 



 

§ 3.

 

Kryteria brane pod uwagę przy wyborze uczniów do wyjazdu do szkoły partnerskiej:

 

  1. Regularne uczęszczanie na zajęcia, na których realizowane są zadania związane
    z projektem.

  2. Sumienne i terminowe wypełnianie przydzielonych zadań związanych z projektem.

  3. Posiadanie wzorowego zachowania oraz bardzo dobrych ocen.

  4. Posiadanie specyficznych umiejętności personalnych, takich jak komunikatywność, otwartość (obserwacja podczas wideokonferencji z uczniami ze szkoły partnerskiej).

  5. Posiadanie zasobu słownictwa pozwalającego na komunikowanie się na poziomie
    co najmniej podstawowym w języku angielskim (pozytywny wynik testu sprawdzającego).

  6. Deklaracja goszczenia w swoim domu ucznia z hiszpańskiej szkoły.

 

 

 

Pozostałe postanowienia:

 

Ostateczną decyzję dotyczącą wyboru uczniów do wyjazdu podejmuje zespół rekrutacyjny w składzie: przedstawiciel Dyrekcji szkoły, koordynator projektu oraz nauczyciele zaangażowani w prace projektowe.

 

W sytuacji, gdy zgłosi się więcej uczniów spełniających  wyżej wymienione wymagania zostanie utworzona grupa rezerwowa.

 

W razie problemu z wyborem uczestników wyjazdu, zostanie przeprowadzone losowanie.

 

Jeśli któryś z uczniów zakwalifikowanych do wyjazdu zrezygnuje, na jego miejsce zostaje wybrany uczeń z grupy rezerwowej.

 

Rodzic/opiekun prawny podpisując zgodę na udział dziecka w wyjeździe zagranicznym, w razie nieuzasadnionej rezygnacji dziecka z wyjazdu, zobowiązuje się pokryć koszty wynikające ze zmiany danych w bilecie lotniczym. Podobnie w przypadku odmowy goszczenia ucznia z Hiszpanii rodzice ponoszą koszty zakwaterowania i wyżywienia dziecka w hotelu.

 

Inne sytuacje problemowe nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez Dyrekcję szkoły oraz nauczycieli koordynujących projekt.

 

 

 

 

 

§4

 

Sprawy organizacyjne wyjazdu:

 

  1. Rodzice/prawni opiekunowie ucznia wyrażają zgodę na wyjazd w oświadczeniu i podpisują wszelkie zgody i regulaminy związane z wyjazdem.

  2. Uczeń jest zobowiązany do dostarczenia kompletu dokumentów w terminie określonym przez koordynatora oraz do pisemnego potwierdzenia zapoznania się z regulaminem uczestnictwa w wyjeździe.

  3. Wycieczka organizowana jest zgodnie z zaleceniami Kuratorium Oświaty w Katowicach oraz obowiązującymi regulaminami wewnątrzszkolnymi.

  4. Przed wyjazdem organizowane jest spotkanie z rodzicami/opiekunami prawnymi uczniów wyjeżdżających, które ma na celu przekazanie niezbędnych informacji związanych z podróżą i pobytem za granicą.

  5. W przypadku rezygnacji z wyjazdu bez podania istotnej przyczyny rodzice/prawni opiekunowie ucznia pokrywają koszty związane z wydatkami poniesionymi na organizację wyjazdu.

 

§5

 

Regulamin wycieczki:

 

  1. Uczestnicy wyjazdu stawiają się punktualnie o wyznaczonej godzinie na ustalone miejsce zbiórki.

  2. Rodzice/opiekunowie prawni odpowiadają za dowóz uczestnika na wyznaczone przez organizatora miejsce zbiórki w dniu wyjazdu i bezzwłoczny odbiór w dniu powrotu.

  3. Uczestnicy wyjazdu są zobowiązani do bezwzględnego przestrzegania poleceń koordynatorów i opiekunów polskich i hiszpańskich.

  4. Każdy uczestnik podlega zakazowi oddalania się od grupy.

  5. Uczestnicy wyjazdu dostosowują się do ustalonego programu i rozkładu czasowego dnia.

  6. Uczestnicy wyjazdu przestrzegają przepisów bezpieczeństwa w trakcie podróży samolotem oraz podczas pobytu w Hiszpanii.

  7. Podczas korzystania z gościny rodzin przyjmujących, uczniowie nie mogą samodzielnie opuszczać miejsca zamieszkania; powinni zgłaszać rodzicom goszczącym i opiekunom wymiany wszelkie problemy; dostosować się do zasad i wymogów panujących w domu gospodarzy.

 



 

  1. Każdy uczestnik zobowiązany jest dbać o swój bagaż, pieniądze, przedmioty wartościowe oraz wyposażenie miejsca, w którym przebywa.

  2. Nauczyciele nie ponoszą odpowiedzialności za zgubienie pieniędzy oraz zgubienie lub zniszczenie przedmiotów wartościowych zabranych na wyjazd.

  3. Obowiązkiem każdego uczestnika jest kulturalne zachowanie, dbanie o dobre imię szkoły i kraju. Uczestnicy nie naruszają godności uczestników reprezentujących szkołę partnerską.

  4. Uczestnicy wyjazdu podlegają regulaminowi od momentu zbiórki przed wyjazdem do momentu zakończenia wyjazdu.

  5. W przypadku złamania ustalonych reguł, zostaną zastosowane kary przewidziane w statucie szkoły. Uczeń może zostać również wykluczony z dalszego udziału w projekcie.

  6. Wszelkie kwestie nie ujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez dyrektora szkoły i koordynatorów projektu.

 



 

 

ZASADY REKRUTACJI UCZESTNIKÓW PROJEKTU

ERASMUS + 2015-2017

The same English, different minds” – „Ten sam angielski, różne umysły”

Szkoła Podstawowa Nr 17 Mistrzostwa Sportowego im. Stanisława Ligonia w Żorach

 

§ 1.

Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji uczestników projektu pt.: „The same English, different minds" , który jest współfinansowany  przez Unię Europejską w ramach sektora edukacji szkolnej, partnerstwa strategicznego – współpraca szkół w programie Erasmus +.

§ 2.

Informacje o projekcie:

  1. Projekt realizowany jest w Szkole Podstawowej Nr 17 Mistrzostwa Sportowego im. Stanisława Ligonia w Żorach w okresie 1.09.2015 – 31.08.2017.

  2. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską i jest realizowany w ramach programu partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej – współpraca szkół programu Erasmus +.

  3. Projekt skierowany jest do uczniów klas V (w 2015-2016) i VI (w 2016-2017).

  4. Projekt obejmuje współpracę partnerskich szkół, tj. Szkoły Podstawowej Nr 17 Mistrzostwa Sportowego im. Stanisława Ligonia w Żorach oraz Szkoły C.E.I.P. w  Monzón z Hiszpanii.

§ 3.

Zasady wstępnego wyboru uczestników projektu:

  1. Rekrutacja uczniów mających wziąć udział w pracach projektowych prowadzona będzie we wrześniu 2015 r. przez nauczycieli języka angielskiego.

  2. Nauczyciele języka angielskiego wybierają uczniów z klas piątych (po wyrażeniu ich zgody) do udziału w zajęciach Erasmus+.

  3.  Kryteria brane pod uwagę przy wyborze uczniów do udziału w zajęciach w ramach projektu:

  • chęć ucznia do udziału w projekcie

  • bardzo dobra lub wzorowa ocena z zachowania oraz posiadanie bardzo dobrych ocen z przedmiotów szkolnych

  • znajomość języka angielskiego na poziomie podstawowym, pozwalającym na komunikowanie się w ramach elementarnych wyrażeń i struktur językowych

  • posiadanie specyficznych umiejętności personalnych, tj. komunikatywność, otwartość, kreatywność, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych, umiejętność współpracy z rówieśnikami

  • zaangażowanie w życie szkoły, poprzez udział w akademiach, przedstawieniach, występach szkolnych i poza szkolnych

  • aktywny udział w zajęciach z języka angielskiego

  • pozytywna opinia wychowawcy oraz dyrektora szkoły.

 

Zespół rekrutacyjny, w składzie: nauczyciele koordynujący oraz dyrektor szkoły, zastrzegają sobie prawo do ostatecznej decyzji dotyczącej wyboru uczniów do udziału w pracach projektowych.



  1. Rodzice/prawni opiekunowie ucznia, który spełnia wymienione powyżej kryteria po zapoznaniu się z projektem wyrażają pisemną zgodę na udział dziecka w projekcie i przetwarzanie danych osobowych w związku z działaniami dotyczącymi projektu.