PLAN DZIAŁAŃ
ROK SZKOLNY 2015-2016
WRZESIEŃ - wyłonienie grupy uczniów biorących bezpośredni udział w projekcie
- prezentacja szkół partnerskich na stronach internetowych szkół (Microsoft Photo Story)
- wystawa z informacjami o realizowanym projekcie na szkolnych korytarzach
- stworzenie planu działań za pomocą programu TimeRime
PAŹDZIERNIK - uczniowie całej szkoły podczas zajęć z wychowawcą lub na zajęciach plastycznych tworzą propozycje logo projektu
- głosowanie całej społeczności szkolnej (również rodziców) na najlepsze logo (Facebook)
LISTOPAD - wizyta nauczycieli hiszpańskich w naszej szkole
- stworzenie multimedialnych i papierowych ulotek o inteligencji emocjonalnej dla rodziców
- uczniowie rozwiązują ankietę dotyczącą wielorakich inteligencji, technologii informacyjno-komunikacyjnych inteligencji emocjonalnej (Survey Monkeys)
GRUDZIEŃ - zadanie na początek „Who am I?” (poznawanie/utrwalanie słownictwa związanego z zainteresowaniami, cechami charakteru, rodziną z użyciem internetowych narzędzi (Popplet, Jigsaw Planet, Learning Apps); tworzenie multimedialnych prezentacji uczniów (Glogster, PiZap, Voki)
STYCZEŃ - uczniowie całej szkoły podczas zajęć z wychowawcą lub na zajęciach plastycznych tworzą pacynki uosabiające cechy narodowe
- głosowanie całej społeczności szkolnej na najlepszą pacynkę (Facebook)
- stworzenie multimedialnej prezentacji najlepszej pacynki (Prezi)
LUTY - stworzenie multimedialnej mapy myśli na temat zasad udanej komunikacji i kooperacji w grupie (Popplet)
- uczniowie biorący udział w wycieczce do hiszpańskiej szkoły uczą się słownictwa i wyrażeń potrzebnych do odegrania międzynarodowych scenek rozwijających inteligencję emocjonalną (PiZap, Jigsaw Planet, Purpose Games, Learning Apps)
MARZEC - stworzenie planu podróży i pobytu w hiszpańskiej szkole (TripLine)
- stworzenie mini-rozmówek ze słownictwem i wyrażeniami użytecznymi podczas podróży (ebook)
KWIECIEŃ - podróż do partnerskiej szkoły w Monzón w Hiszpanii (odgrywanie scenek rozwijających inteligencję emocjonalną z użyciem narodowych pacynek, nauka tradycyjnych piosenek i tańców, wycieczka w góry – fotografowanie charakterystycznych roślin, poznawanie historii miasta partnerskiego)
- hiszpańscy uczniowie tworzą multimedialny album o ważnych historycznych miejscach w ich mieście (Prezi) oraz tworzą oś czasu z ważnymi wydarzeniami związanymi z historią ich miasta (timetoast)
- polscy uczniowie tworzą multimedialny album z charakterystycznymi roślinami sfotografowanymi podczas wizyty w Hiszpanii
MAJ - wideokonferencja ze szkołą partnerską, prezentacja stworzonych przez uczniów albumów historycznych
i przyrodniczych
- edytowanie filmów ze scenkami w języku angielskim nagranych podczas wyprawy do hiszpańskiej szkoły
(MovieMaker, Pinnacle Studio)
CZERWIEC - nauczyciele koordynujący projekt tworzą multimedialną ulotkę dla pozostałych nauczycieli zawierającą propozycję ćwiczeń rozwijających inteligencję emocjonalną
- działania ewaluacyjne oraz promowanie wypracowanych osiągnięć projektu
ROK SZKOLNY 2016-2017
WRZESIEŃ - międzynarodowe spotkanie nauczycieli szkół partnerskich w hiszpańskiej szkole
PAŹDZIERNIK - uczniowie wymyślają terapeutyczną opowieść o gniewie/agresji (jedną część polscy uczniowie, drugą Hiszpanie)
LISTOPAD - uczniowie w Polsce tworzą multimedialną książeczkę z otwierającymi się obrazkami przedstawiającą terapeutyczną opowieść (ZooBurst)
- uczniowie w Hiszpanii tworzą multimedialny komiks przedstawiający terapeutyczną opowieść (Pixton)
GRUDZIEŃ - terapeutyczna opowieść prezentowana jest wszystkim uczniom w obu szkołach na lekcjach języka angielskiego, uczniowie mają za zadanie stworzyć tytułową stronę opowieści
STYCZEŃ - głosowanie całej społeczności szkolnej (również rodziców) na najlepszą stronę tytułową(Facebook)
LUTY - matematyczno-kulturowe rozgrywki w języku angielskim pomiędzy uczniami partnerskich szkół
-uczniowie tworzą multimedialny album ze znanymi europejskimi budynkami, które przypominają matematyczne kształty (Prezi/Glogster)
MARZEC - stworzenie planu podróży i pobytu w polskiej szkole (TripLine)
- powtórzenie słownictwa i wyrażeń w języku angielskim użytecznych podczas wizyty uczniów ze szkoły partnerskiej
KWIECIEŃ - wizyta uczniów z Hiszpanii w Polsce (konkurs na znajomość słownictwa poznanego w czasie trwania projektu, nauka tradycyjnych polskich piosenek i tańców, wycieczka w góry – fotografowanie charakterystycznych polskich roślin, poznawanie historii miasta Żory)
- polscy uczniowie tworzą multimedialny album o ważnych historycznych miejscach w naszym mieście (Prezi) oraz tworzą oś czasu z ważnymi wydarzeniami związanymi z historią naszego miasta (timetoast)
- hiszpańscy uczniowie tworzą multimedialny album z charakterystycznymi roślinami sfotografowanymi podczas wizyty w Polsce
- wideokonferencja ze szkołą partnerską, prezentacja stworzonych przez uczniów albumów historycznych i przyrodniczych
MAJ - uczniowie obu szkól tworzą multimedialne albumy o swoich dominujących wielorakich inteligencjach (Glogster/Padlet/Prezi)
CZERWIEC - działania ewaluacyjne oraz promujące wypracowane osiągnięcia projektu (m.in. happeningi w obu partnerskich szkołach – zaproszenie gości z lokalnych szkół, prezentacja efektów projektu, warsztaty dla nauczycieli i uczniów)
Projekt jest finansowany przez Program Erasmus+ “Changing Lives. Opening minds.” Szkoła Podstawowa nr 17 w Żorach ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszystkie materiały informacyjne. Agencja Narodowa i Komisja Europejska nie odpowiada za wykorzystanie tych informacji w jakikolwiek sposób.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com